I sommarlovsburken.

Hitta på en saga tillsammans och rita bilder till, stod det på dagens lapp från sommarlovsburken. Men barnen och pappan har varit så uppslukade av trädkojan, så jag skrev sagan själv. Och ritade bilder till. Fruktansvärt roligt projekt när det inte finns någon större ambition än att sitta och klottra lite med färger och med ord.

DSCN3541

Tyckte att den här illustrationen fångade ganska många vardagsögonblick.

DSCN3537

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till I sommarlovsburken.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Den här sagan, Eva, är alldeles underbar! Ettan, tvåan och trean. Jag ser scenen framför mig. Kära pojkarna.

  2. Sussu skriver:

    En blivande barnboksillustratör kanske? 😊

Lämna en kommentar