Idérus.

Ibland fylls hela jag av ett uppslukande idérus! Jag känner det i hela mig – jag är fylld av kreativitet! Jag får lust att skriva en bok (där och då! Jag har handlingen klar), börja studera teologi, dra igång tjejgrupper i församlingen, föreläsa (om vad?), kontakta en personlig tränare, hitta på roliga (och pedagogiska) projekt med barnen, anmäla mig till en tyst retreat, bjuda tjejkompisarna på tre (eller fem, eller sju) rätters middag, spara pengar, bli vänfamilj till flyktingar, hyra in en häst till någon av sönernas födelsedagskalas, stiga upp tidigt för att läsa Bibeln och be, möbelrestaurera eller bygga hus, och så vidare, och så vidare, och så vidare.

Den känslan är lycka för mig. Då jag får den där lusten att ta mig an hela världen och utforska den, då vet jag att jag mår väl.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar