Åland

Vi har tillbringat senaste veckoslut på Åland på SLEF:s missionsfest. Jag njuter av predikningar, av kristen undervisning och av musiken. Ja, musiken. Om det skulle ordnas en musiktävling bland samfunden inom den lutherska kyrkan så skulle SLEF vinna.

Bara så ni vet.

Det är ju något med lovsångsmusik som bryter igenom och går rakt in också i det hjärta som 97 gånger av 100 föredrar tystnad. Lyssnar jag på musik så är det nästan alltid klassisk musik (har två skivor som heter Stor musik för små öron, dvs. klassisk musik för barn – och mig. Inget avancerat alltså) eller kristen musik. Resten orkar jag inte riktigt med. Blir trött i själen när det kommer en låt som får allt fint och värdigt att kännas billigt.

Nu är vi hemma efter ett intensivt, socialt och väldigt fint veckoslut. Sista sommarlovsveckan. På måndag kör vi. Jag är nog rätt redo.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

