Golvad

Han golvar mig dagligen. Är det pliret och glittret i ögonen? Är det för att han kisar så gulligt? För att han tycker att allt är så fantastiskt? För att livet är så vackert i hans ögon?

Jag vet inte riktigt. Det är svårt att fånga det hela med ord, han ska nog helst upplevas. Och uppleva honom, det får folk. För nu knyter han an, minstingen. Med hon som ledde barnprogrammet på tillställningen. Med farfar. Med kusinens vän som han tyckte var extra fin. Med rikssvensken som gift in sig i familjen. Och när han gör det, knyter an, intensifieras pliret, glittret, kisandet, charmen och kärleken tusenfalt och golvar oss. Golvar mig.

DSCN9616

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Golvad

  1. Marianne Asplund skriver:

    Kära älskade Vincent 🙂

Kommentera

