På en brygga vid ett hav

Det blåste över, vad det nu än vad som svepte in över oss i går. Det blåste över, för det gör det ju, och idag har vi haft det harmoniskt och fint. Jag återupplevde gamla minnen (2013, 4000 meter huspanel, linoljefärg!) och målade några plankor. Minstingen cyklade i regnet, mellansonen blev kvar en natt till hos morföräldrarna, den äldste höll på med sitt och Ove gick omkring i byggbyxor utan att för den skull bygga så hemskt mycket.

”När ska vi fiska?”, har lillkillen frågat ett par gånger. Ikväll blev det av. Kanske är jag aldrig en bättre mamma än när jag sitter med ett barn på en brygga och metar. Kanske är jag aldrig så rofylld. Han, lite kall, insvept i flytväst och min alldeles för stora jacka. Flötet som guppade, masken som försvann, nappet som var så nära. Och så havsdoften, den där ruggiga, saltmättade, underbara.

Harmoniskt och välsignat.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

