It is well with my soul

Vi avslutade igår. Vi rev av det där enorma plåstret (eller vaxremsorna, för de som förstår vad jag menar) i ett svep, sa våra sista farväl, satte oss i bilarna och körde i väg. Det är över nu. Och det är väl med min själ.

De sista veckorna har varit tuffa och jag har pendlat mellan stressattacker och lugna stunder. Över allt har vetskapen om att det håller på att ta slut legat som ett tungt täcke. Det fanns något lättande i att äntligen komma iväg. Om vi nu ändå måste åka, kan vi gärna göra det nu. Och det är väl med min själ. Avskedens stund med våra mänskor i Maralal är över, och framför oss har vi några rätt lugna dagar i Nairobi.

Det finns många sätt att avsluta på, men jag påstår att vi fick möta ett välsignat sådant. Mänskor kom för att säga hejdå igår på morgonen i Maralal, vi stod i en ring tillsammans och fick förbön. Sedan körde vi en bit och dumpade av en säng och några madrasser hos en kollega. Innan vi for fick vi förbön. Det kändes som att bli översköld av välsignelser. Så körde vi en bit till, pratade igenom hur det kändes, och landade i en bön tillsammans – vi tackade Gud för att vi fått vara en del av det här projektet, och bad om mer av honom i våra liv.

Jag är inte expert på avslut, men det här kändes fint och värdigt.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

