Uppvaktad och uppmärksammad

Den födelsedag som börjar med sång, kram-kuponger och uppdukat morgonmål börjar bra. Den födelsedag som innehåller spontant bibelstudium och bönestund tillsammans med två samburukvinnor fortsätter bra. Den födelsedag som firas med glasstårta med lemon curd, maränger och passionsfrukt i ett vardagsrum med mänskor från tre länder, den firas väl. Och den födelsedag som avslutas med bastubad och den vackraste stjärnhimmel – den avslutas bäst.

Jag trodde länge att det var Bibelns stora mänskor som var de välsignade. De vars historia innehöll osannolika händelser, spännande berättelser och annorlunda livsöden.

Men vet ni, den välsignade, det är jag. Och förmodligen de flesta av oss. Jag är frisk. Jag är gift, har barn, äter mig mätt varje dag och har kläder för alla väderlekar. Jag får bo utomlands, lära känna nya mänskor, kulturer och språk och arbeta med något jag tycker är meningsfullt.

DET är välsignelse. Att se sin egen historia skrivas, uppskatta varje kapitel och längta efter resten – det är nåd.

DSCN9137

Jag har välsignats med 35 år på den här jorden. Jag hoppas på många, många fler, men är medveten om att vissa böcker innehåller färre sidor än andra.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Uppvaktad och uppmärksammad

  1. Marianne Asplund skriver:

    Kära Eva. Grattis än en gång på födelsedagen. Tänk att det är 35 år sedan du kom till jorden. Ljuvlig var du då. Ljuvlig är du nu. Jag är så glad över att du finns. Snart är ni hemma igen. Och jag förstår att det är med blandade känslor ni återvänder men jag tycker, helt själviskt, att det är bara bara roligt.

  2. Anette Hjulfors skriver:

    Så sant!

Kommentera

