Nedräkning

Det är mindre än tre månader innan vi landar på finsk mark.

Gulp.

Det är… roligt.

Väl?

Det finns saker som skrämmer mig med att återvända.

Där finns mänskor jag längtar så efter.

Där finns platser i en bönehusbänk i ett andligt hem vi räknar som vårt.

Där finns en vardag att falla tillbaka i, men den blir aldrig lika som den vi lever nu. Och jag vet inte, jag blir liksom mer och mer övertygad om att välfärd bara är ett av många sätt varpå man kan mäta välmående.

Finland är bra på så oerhört många sätt, men förlorar så kapitalt i andra mätningar.

Att komma tillbaka blir.. bra.

Väl?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Nedräkning

  1. Cecilia skriver:

    Precis i samma tankar här 💜 Håller också med att den så kallade valfriheten fängslar oss mera än gör oss fria. Lycka till med valen! Dansk design är fantastisk 😉

  2. Grain of Sand skriver:

    Jag och barnen landar också på norsk mark om ungefär 3 månader. Jag vet inte hur det blir eller om det alls går men vi gör ett försök. Annnars är vi tillbaka i vår öken ett år senare igen.

    Önskar ni får en fin retur till den finska marken.

Kommentera

