När det är gjort är det gjort.

Tjohoo!

Vi fick fixat alla ansökningar, stämpel och ärenden på Immigration idag (jag kan eventuellt ha gjort en liten segerdans när vi äntligen var klara). Det firade jag genom att besöka en auktoriserade Apple service station här i Nairobi för att ge min arbetsdator lite datakärlek. En vänlig man öppnade upp datorn och blåste ur den. En nackdel med att bo i halvöken är ju att det fina dammet söker sig överallt. Känns bra att ha det gjort!

Och nu sitter jag och iakttar vuxna män jaga boll och kasta den i en liten korg. Ett gäng korgbollsspelare har samlats till gemensam svettning utanför vårt hotellrum på den upplysta plan som finns där vi bor. Vincent var väldigt fascinerad. Han tittade länge på dem, och sedan började han springa omkring och göra armhävningar.

Jag har bland annat ätit en pizza, en chokladcroissant och en muffins idag och känner att kolhydratbehovet är fyllt. Imorgon återvänder vi till de övriga familjemedlemmarna. Skönt att åka hem när alla ärenden är uträttade.

Och jag är för evigt tacksam till Anna som undrade om Alfons och Oliver ville stanna hos dem när vi åkte iväg. En dag i bilen ner, en dag med olika ärenden i Nairobi, en dag upp i bil är inget optimalt program för barn eller med barn. Nu, med bara Vincent, har det gått smidigt.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till När det är gjort är det gjort.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Jättebra. Och räknat åsnor längs vägen har han säkert inte gjort :))

Kommentera

