I mitt sökfält

Jag googlar vägledning för fotbollstränare. Det var sökord jag kanske aldrig trodde att jag skulle behöva skriva in. Jag är ju ingen fotbollstränare. Jag har inga planer på att varken börja spela eller träna någon annan inom nämnda idrott.

Men att ansvara för fyra lågstadiebarns skolgång har onekligen fått mig att utvidga mitt område. Så nu fördjupar jag mig i vändningar, dribblingar, finter och hur man kan träna på att driva bollen framåt.

Det här arbetet berikar min vardag på så många sätt. Jag har sagt det förr, men slutar inte riktigt att förundras över hur mycket man lär sig som lärare. (Bara idag har jag till exempel fått undervisa om att rita med kol, och så har vi lyssnat på Sergej Prokofjevs Peter och vargen).

jag-som-sjo%cc%88ro%cc%88vare

En gång klädde jag till exempel ut mig till pirat.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till I mitt sökfält

  1. Marianne Asplund skriver:

    Ojdå :))

Kommentera

