Överraskning

Många saker var jag medveten om att skulle ändra när vi flyttade till Kenya, men några har onekligen blivit en överraskning. Som att jag blivit långhårig, till exempel. Det skulle ju aldrig hända i Finland, men här har jag bara låtit klippa håret en enda gång. Min erfarenhet från frisörsalongen i Nairobi 2014 var inte så lyckad, om vi säger så. Då får det växa. Och växer gör det. Men det är också nött och tråkigt och oftast i en råddig knut.

bild-16-11-2014-kl-13-34-2-2

November 2014. Rätt välfriserad med den där pannluggen jag tycker så om.

bild-24-03-2016-kl-10-59

Mars 2015. Ingen pannlugg längre. Men troligen var det här taget strax efter att Anna i granngården klippte av de allra tunnaste testarna med kökssaxen.

bild-15-01-2017-kl-10-14

Januari 2015, med en bild som visar ett vackert hår. Och jo, det ÄR vackert – i två sekunder när det är nytvättat, nyplattat och nyborstat. Sen återgår det till sitt risiga och torra ursprungstillstånd och jag ger upp och knyter upp det igen i den där knuten som jag går med femton av sexton dagar.

Är ännu osäker på om jag ska besöka vänner och familj ELLER frisör först när vi landar i Finland i juni?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Överraskning

  1. Rebecka skriver:

    Jättesnyggt med långt hår klipp de inte och passar utan pannlugg !! Annars super o läsa om er vistelse där!! Herren med er 🙂

Kommentera

