Tillsammans med honom

Ove och jag har en egen stund varje kväll här i Nairobi. Ungefär vid 19-snåret, då det redan är mörkt och lampor lyser upp den ljuvliga trädgården, nära ett stort träd med två pärlhönor som redan lagt sig till ro. Där träffas vi och har 3 gånger 4 minuter styrketräning tillsammans. Med lite vilotid mellan.

Det är inte romantiskt, egentligen, och ändå är det det. För mig vars kärleksspråk är att göra saker tillsammans, blir all gemensam tid romantisk tid. Vi väljer våra muskelgrupper och tränar tillsammans varje kväll. En liten stund. Nästan helt tysta.

Jag var kanske lite trött och sliten efter gårdagen, så under uppvärmningen sprang han bredvid mig, hoppade upp ibland och tjoade mitt namn. Som en egen hejarklack. Det var fånigt.  Och underbart.

3 gånger 4 minuter under några kvällar räcker långt för en som tycker om att göra saker tillsammans.

ove-och-jag

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

