En hälsning till Jonathan och Melissa

Jag lyssnar sällan på musik. Det sker förvisso oftare nu än tidigare, men ändå ganska sällan. Vid de tillfällen jag gör det blir det nästan alltid lovsångsmusik. Jag brukar ha ett par låtar som jag alternerar mellan, några som av olika anledningar träffat mig och betytt något.

Så jag sitter och dricker kaffe, bloggar lite, kollar Facebook och går in på YouTube och söker efter mina två favoriter. Trust in You med Lauren Daigley och No longer slaves med Jonathan David & Melissa Helser spelas, i den ordningen. När No longer slaves klingat ut och jag klickar vidare, kommer en kvinna till bordet bredvid.

no-longer-slaves

– Jag måste komma närmare så jag kan lyssna på musiken, säger hon. Clara heter hon, från USA. Det visar sig att hon känner Jonathan och Melissa, de som gjort låten No longer slaves, varit deras lärare (tror jag) i en bibelskola och varit med i deras bönegrupp ett tag.

Jag, som nästan aldrig lyssnar på musik, hör på en av de fåtal låtar jag ibland ändå spelar. En annan gäst känner de som sjunger den låten. Kanske betydde vårt möte lika mycket för henne som för mig.

Jag anar, bara dunkelt, hur Gud arbetar i våra liv.

Det är ett fantastiskt sammanträffande och förstås inget sammanträffande. Det händer oss oförklarligt ofta när vi bor på Amani Gardens Inn i Nairobi. Nu får jag chansen att skicka en hälsning via henne till Jonathan och Melissa. Jag  låter dem få veta att deras lovsång ibland fyller vårt vardagsrum ute på missionsfältet i Samburu. Det är en av de sånger som jag tar till när det andliga klimatet blir så pass tufft att vi behöver lyfta upp kampen i de händer som förmår kämpa den.

Gud är god. Herren är trofast i allt han säger
 och kärleksfull i allt han gör (Ps. 145:13 b). Amen.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till En hälsning till Jonathan och Melissa

  1. Marianne Asplund skriver:

    Underbart!

  2. Sara F skriver:

    Wow! Så häftigt! Bara älskar hur Guds rike fungerar och sprids 😊 Gott nytt år till er alla!

Kommentera

