Forgiven och Loved

Vi går omkring i en välförsedd parfymbutik i Nairobi. De fantasifullt designade flaskorna står vackert placerade på hyllorna. Där, Chanel no° 5. Och Dior. Jag sprutar frikostigt ett antal doftprover på min vita skjorta. Man får passa på.

Då uppmärksammar mamma mig på parfymernas namn.

Guilty, heter en.

Poison, heter en annan.

Irresistable, finns också. Oemotståndlig.

Så onödigt. Om det är något den här världen inte behöver så är det mera guilt (= skuld) eller poison (= gift).

Jag slår ett slag för de snälla parfymerna. Det borde väl finnas marknad för dofter med namn som kind eller forgiven. Kanske generous? Wise? Vem skulle inte vilja gå omkring och dofta förlåtelse? Eller nåd? Och om nu någon parfymutvecklare från de stora modehusen läser det här (höhhö) så ger jag er frihet att använda mina förslag helt gratis. Varsågoda!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Forgiven och Loved

  1. Marianne Asplund skriver:

    Men det är ju underbart! Istället för alla dedär namnen som anspelar på sex, på det farliga, på att tänja gränserna, så kunde man marknadsföra parfymer med Kristusdofter. Helpful. Grace. Faith. Peace. Patience. Kindness.

Kommentera

