Vackra ögonblick

Jag samlar på vackra ögonblick. Ögonblick då vår värld och vi mänskor går åt rätt håll, då vi blir mera hela.

Utdrag.

Oliver som kommer in, går fram till Ove och kryper rakt upp i hans famn med armarna om hans hals.

Vincent, febrig och sjuk, frågar om Ove kan be för honom.

Under en promenad. Den där lilla, tunna rösten i en stor kenyansk barnaskara som säger ”tack för att du såg mig!” (på kiswahili) när vi hälsar på dem. För att det ibland betyder allt att bli sedd.

Alfons lyckliga ögon när jag (!) lär honom att tälja.

Och många flera.

Jag kunde förresten skriva ett långt inlägg om de mindre vackra ögonblicken, men jag vill inte. Jag vill minnas de vackra. Så jag skriver om de vackra.

 

 

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Vackra ögonblick

  1. Marianne Asplund skriver:

    Så fint :))

Kommentera

