Älskade lördag,

Du var så väl behövd, så efterlängtad. Du gjorde oss gott. Tack!

(Jag slog sovrekord. Och jag sover vanligen rätt länge överlag på lördagar.)

Skön dag.

Vi har träffat Max, en rikssvensk som tillbringar mycket av sin tid i Kenya.

Vi har sprungit, Ove och jag, en långlänk. Det var tungt. Men skönt.

Och så har vi ätit tillsammans med dem som saknats oss, nämligen grannfamiljen som varit bortresta 2 veckor. ”Dahlbackas har kommit!!!!!!”, ropade Alfons och rusade dit. Resten av gänget också. Vincent var så lycklig över att hans kompis återvänt. Ove hade kokat en jättegod porterstek (fast i det här fallet snarare svartvinbärssaft och coca cola-stek). Vi åt och pratade och plötsligt ringde Max och tackade ja till middagsinbjudan imorgon. Så roligt!

Vi har ingen elektricitet och kan inte ägna oss åt vårt vanliga TV-serietittande som vi brukar på helgerna. Ove sa just god natt. Klockan är 21:36. Sa jag att jag slog sovrekord i morse? (Haha, ”morse”).

dscn6646

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

