Rörelse

Jag var så trött i går när vi kom hem. Så trött. Dels för att vi suttit många timmar i bilen, dels för att storstadslivet är intensivt och förstås för att vi nätt och jämt hunnit lära känna Sara och sedan tagit farväl av henne. Det är tungt att säga hejdå. Det är tungt att tycka riktigt mycket om någon. Det är tungt att sakna. Och ändå – så tacksam jag är över att det är sådana känslor

Efter dagens undervisning och lite planering drog jag på mig löparskorna, klickade igång en kristen podcast och gav mig iväg. Tack gode Gud för att jag kan röra på mig. Tack gode Gud för det goda som händer i mig när jag får röra på mig. Tankarna som plötsligt klarnar. Hoppet som återvänder. Perspektivet som återfås. Krafterna som återfås.

Jag töms på bråte, och fylls med något nytt. Vi vet ju att det sker goda saker med oss rent kemiskt och fysiologiskt när vi rör på oss. Jag kan känna det så tydligt. Tack gode Gud för den ventilen. Tack gode Gud för mänskor att älska och tycka om och sakna så mycket att den ventilen behövs.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Rörelse

  1. Lina skriver:

    Vad heter den kristna podcasten du lyssnar på och var finns den?

    • kvintettfamilj skriver:

      Jag har flera som jag lyssnar på. ”God centered mom” heter en podcast jag brukar ladda ner intressanta program från via iTunes. Timothy Kellers undervisning brukar jag också lyssna på via iTunes, och Focus on the family daily broadcast!

Kommentera

