Kulturchocken

Man skulle ju tro att den värsta kulturchocken lagt sig efter 2 1/2 år här. Och det har den på många sätt. Men faktum är att jag blivit så van att bo i bushen (eh, jo, Maralal räknas väl som bush?) att det lätt blir lite mycket när vi kommer till Nairobi.

De oändliga möjligheterna.

Utbudet.

Tempot.

Så många mänskor, alltid intressanta möten.

Storstadsljud.

Så många bilar. Överallt.

Några dagar med jämna mellanrum är okej, jag kan till och med längta efter det. En massage, något restaurangbesök, handla lite. Sådant som känns så lyxigt eftersom det sker så sällan.

Men sedan är jag mer än okej med att återvända dit jag hör.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

