Från hans hjärta

Han sitter i fotändan på vår säng med mina fötter i sin famn. Jag får vårt äktenskaps tusenfemtionde fotmassage med en ekologisk och lyxig kräm.

– Har du något på ditt hjärta? Ett blogginlägg? undrar jag och föreslår att jag skriver exakt det han säger.

Han är med till en början, till och med lite entusiastisk. Så han gör det han brukar innan han talar: han tystnar och tänker.

Masserar och tänker.

Ger Alfons lite förhållningsregler angående pillandet på en av våra gamla telefoner. Och tänker.

Jag väntar.

Men så blir han så uppslukad av sina tankar och kan inte uttrycka det han vill säga så enkelt. Han vill tänka färdigt först. Men hans inlägg skulle ha handlat om mänskomöten. Om det fantastiska i att evangelisera utan att kunna språket. Så mycket får jag veta.

Hans ögon glittrar. Det skulle ha blivit bra. Men det blir sedan.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

