Skolstart!

Så har vi kört igång med de två första skoldagarna av höstterminen 2016. Det var precis så pirrigt som första skoldagen brukar vara när jag öppnade dörren och ringde i skolklockan. Välkommen-lappar på pulpeter och bord, ettor med nya skolväskor, förväntansfulla elever.

DSCN8396

Efter två dagars undervisning av fyra elever med fyra olika läroplaner kändes det bra att stämma av med en erfaren och utbildad lärare hemma i Finland (en moster som finns i min bibel- och bönegrupp sedan många år och som DESSUTOM undervisade ettor ifjol. Två timmar med henne på Skype och jag var så mycket klokare). Tror ni att det är ett sammanträffande att det sammantaget finns tre utbildade lärare i min bibel- och bönegrupp och två i Oves hemma i Finland? Inte jag. De är en outtömlig resurs och ett bollplank närhelst sådant behövs.

Det kändes rätt bra med en kort första skolvecka, och fredagskänslan återfann sig. Fredagar efter att ha stängt skolan för veckan, då man kanske tar en kort runda med länkskorna eller tränar lite, äter middag, badar bastu, äter glass och slappnar av.

Jag kom förresten att tänka på något häromdagen, som kunde sammanfattas så här: Långt bort från något, betyder närmare något annat. Det ska jag skriva mera om en annan gång.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

