Beredd?

Semestern är över, jag började jobba förra veckan. I lugn takt efter att jag kommit från Nairobi.

DSCN8394

Går igenom läroplanen.

Bläddrar igenom skolböckerna.

Försöker få till läseordningar.

Planerar större temahelheter.

Plockar i skolan efter att barnen fått använda byggnaden som lekplats under sommarlovet.

Skriver ner boktips på e-böcker åt eleverna.

Undrar hur jag på bästa sätt får ihop ett klassrum med fyra elever på tre årskurser? Dessutom har hälften av dem skolböcker på finska, övriga på svenska.

Så andas jag in.

DSCN8380

Och ut. Det är inte riktigt dags ännu.

På torsdag kör vi igång.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Beredd?

  1. gunnelgustavsson skriver:

    Lycka till med skolstarten säger jag som är på väg till Österbotten, Jeppo. Då får jag träffa några av mina före detta elever från min Kenya tid. Det ska bli så roligt att komma till missionsfest igen.

Kommentera

