Den där tanden

Tanden, ja. Den där som orsakat mig en hel del huvudbry det senaste dryga året. Den där som kostat oss en hel del pengar, och mig en del tårar.

Nu är den fixad. En fjärde gång. Mera lappning och fyllning än tand, men det fungerar. Tror jag.

– Hur är det med din tand? frågar en av sönerna när vi pratar i telefonen på kvällen.

– Det är bra, tack! Den är fixad!

– Har du kommit ihåg att be Gud att den ska hålla nu? undrar han.

Och gör mig häpen. Utmanad. Klarsynt. Tacksam. Glad.

För det är ju det jag behöver. En tand som håller. Att den inte går sönder igen.

Ur barnamun, ni vet.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

