Så här dags

Semester.

Vi har tagit semestrandet till nya nivåer.

Joggingbyxor, spendera otaliga timmar vågrät, hänga på instagram, lyssna på någon podcast ibland, kanske ta en promenad eller en länk, läsa lite, prata.

Eller också inte.

Idag överraskade jag och bakade knäckebröd. Och vanligt bröd. Fast det var i och för sig efter att jag uträttat några ärenden i staden, så jag hade liksom fått upp ångan.

Vi spelar spel. Jag läser någon bok högt åt barnen. Igår hittade Ove och jag på en familjelek tillsammans (vissa tyckte den var roligare än andra).

Sen äter vi.

Och så går vi och lägger oss igen. Ibland kommer någon på besök, det händer aldrig speciellt tidigt. Kanske kommer någon och dricker te med oss vid halv elva. Då jag ser dem genom fönstret får jag jättebråttom att byta till vettiga kläder. Sedan försöker jag konversera utan att gäspa så att de inte ska förstå att jag just stigit upp.

Vår hemhjälp stiger vanligen upp klockan fem på morgonen.

Det gör jag vanligen inte. När hon kommer till oss på morgnarna har hon redan gjort upp en eld hemma hos sig, värmt vatten till morgontvagning och morgonte, gjort i ordning barnen till skolan, sopat huset och gått hit. En skulle kunna få flitighetskomplex, men jag säger som Dronten i Vem ska trösta knyttet? att ”jag är på semester och nu vill jag lägga nät”. Ifred. På eget sätt och vis. Oberoende vad världen runtom kring gör.

Så jag lägger mig vågrät igen, i mina joggingbyxor.

Ännu en vecka eller två.

Jag semesterJag semester 2

 

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

