Inte jämt bäst

Han ligger i sin säng och läser, det är snart läggdags. Jag ligger i min säng och saknar honom.

– Vincent, vill du komma och lägga dig här med mig och somna i vår säng? frågar jag. Det händer nästan aldrig att jag frågar, det är alldeles för enkelt att lägga dem i egna sängar. Vårt system är välfungerande och jag vill inte strula till det. Men ikväll saknar jag honom på min arm.

– Knappast, säger han.

Sedan kommer han i alla fall, lite fnittrig. Han vet på något sätt att han är den generöse här.

Sedan vinner Alfons mig i en UNO-turnering. 6-4 blir ställningen även om jag försöker mitt bästa.

De håller på bli stora.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

