Ett yngel

– Titta, titta, det är en mask eller en orm eller vad är det? hojtar vi upphetsat åt varandra. Alla stannar och iakttar det där lilla ringlet riktigt noga. Ungefär en decimeter lång, hel svart, smal och väldigt vilsen. Irrar hit och dit. För visst är det ändå ett litet ormyngel? Ser man inte en antydan till huvud där framme?

Så jag hojtar åt en anställd som går förbi. Han kommer fram, stannar till, gluttar lite.

– Jo, säger han. Det är en orm. Säger han helt utan hojt i rösten. Och så går han vidare.

Jag blir helt överrumplad. Hur kan man inte tycka att ett ormyngel är fascinerande? Och sedan blir jag nyfiken. Vad har den där mannen sett eftersom han inte tyckte att ormynglet var något att orda om?

Ett sjöodjur? Mänskoätande krokodiler? Flygande elefanter?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ett yngel

  1. Marianne Asplund skriver:

    Inte helt underbart. Vad kan det ha varit för slags orm då? Det undrar jag.

Kommentera

