Innan frukost

Vanligen finns det inget ”innan frukost” i mitt liv. Vanligen sover jag så länge som möjligt och äter en enkel frukost. Kaffe och en skål med yoghurt, kanske havregrynsgröt.

Men inte nu. I morse var jag hurtigheten själv. Vaknade 07, morgonmyste med killarna, snörde på mig springskorna och for på länk. 07:37. Det händer ungefär en gång vartannat år. Sedan överträffade jag mig själv med styrketräning på gymmet efteråt. Innan frukost.

Och jag inser en sak: att göra undan träningen (eller göra undan, jag njuter ju av det, men det tar ju tid) från morgonen innan resten av familjen ens stigit upp ur sängarna är ju fantastiskt smidigt. Då är man tillgänglig resten av dagen. Och kan njuta av väsentligheter som att simma med barnen, iaktta mänskor, äta, äta lite mer och bara vara.

DSCN8185

Så roligt att träna i ett gym – även om hantlarna från 6 kg och uppåt pekar på att fokusgruppen troligen inte är kvinnor.

DSCN8187

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

