I storstaden

07:40 Vi startar mot Nairobi.

07:48 Vincent frågar första gången hur många minuter det är innan vi kommer till den asfalterade vägen (svar: nästan tre timmar).

Och efter ungefär tre timmar körde vi över från den guppiga, obarmhärtiga lervägen på asfalterad väg. Vi applåderade. Kroppen tackade. Barnen blev lyckliga (asfalterad väg = spela på plattan). Med oss hade vi Matthias, vår granne och vän, som hade ärenden till storstaden.

Nu är vi framme i Nairobi. Vi har ätit stenugnsbakade (dyra men oerhört goda) pizzor. Jag har sänkt en dubbel snickers och druckit kaffe. Nu återstår bara att boka taxi till morgondagens tandläkarbesök.

Orka.

Orka vänta på besked om det behövs ett minimalt ingrepp på några minuter eller rotfyllning. Orka med behandlingen och den eventuella smärtan. Orka med nervositeten och rädslan. Fy.

Jag får försöka fokusera på efteråt. Då ska jag göra Nairobi, helt själv, resten av dagen. Det blir jätteroligt! Ska eventuellt bjuda mig själv på italiensk glass.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

