Kvällar som den här

Just nu pågår årets fest med årets mänskor i våra hemtrakter i Finland. Det är några av de allra bästa, de allra vackraste i den här världen som firar sin kärlek. Just ikväll känner jag vad livet på ett missionsfält kostar. Och just ikväll känns det som om priset är ganska högt.

Tror jag att det är värt det? Jo. Ångrar jag mig? Nej. Men jag saknar, och jag låter saknaden få ta rum.

Ikväll är deras kväll. Vi är närvarande på alla vis som går, och jag är tacksam för att modern teknik ger oss möjlighet att skicka videohälsningar och följa deras kväll via WhatsApp. Men vi kommer inte ifrån faktum: det är deras kväll, och vi befinner oss tusentals kilometer bort.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Kvällar som den här

  1. Annika skriver:

    I feel you! Jag hann ha hemlängtan flera gånger under mina Afrikaresor fast jag inte var längre än några månader som mest..Kram! Ska ni alls ”hem” detta år?

Kommentera

