Den blomstertid som kom

Vårfesten, också känd som Djurens karneval eftersom det var temat för vår fest, är över. Och det var precis som skolans vårfest brukar vara: uppklädda elever, lite pirrigt och nervöst och roligt. Huller om buller.

DSCN8071

DSCN8101

Vi firade att alla är unika och har en egen plats både ute i världen men också i skolan. En plats där man får vara den man är. Och så sjöng vi Jag kan inte vad du kan, du kan inte vad jag kan, men Gud har en uppgift som passar för mig och en annan som passar för dig. Välkomstord, allsång, stipendier, tal, dansnummer och lite smått att äta. Festligt!

DSCN8114

Nu: ett långt sommarlov för eleverna. Några dagars efterarbete och planering inför kommande termin för mig.

Imorgon: en balja kaffe, en knäpptyst skolbyggnad, jag och all tid i världen.

En blomstertid som kom. Också i år.

Det känns bra.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Den blomstertid som kom

  1. gunnelgustavsson skriver:

    Önskar dig och de andra ett gott sommarlov.
    Lycka till med efterarbete och planering.
    Och sen en härlig semesterresa…..jag vet var ni reser…….
    Jag känner ert resesällskap väl…..

Kommentera

