Madaraka Day

Idag firas Madaraka Day i Kenya. Det är en allmän ledig dag och vi har vilat och umgåtts. Egentligen har jag nog arbetat lite också med att förbereda slutet på läsåret och sammanfatta allt. Jag tog till och med en liten promenad, egentligen för kort för att ens nämna, men ändå en seger efter en snart två veckor lång, seg förkylning. Trögt.

Sen blev det skymning, och jag och Ove satte oss ute på verandan en stund. Vincent kom ut och övade sig på att hoppa på ett ben. Småningom dök Alfons och Oliver upp från fotboll/lekar i sandhopen/lekar tillsammans med grannbarn/egna påhitt.

Och så övergick skymningen småningom i kväll, och vi satt och iakttog grannarna som kom hem från arbeten. Så blev det en spontan pratstund tillsammans där ute på verandan innan tandborstning och nattning.

DSCN8059

DSCN8063

Mysigt.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

