Spridda tankar

I sommar ska skolans klassrum förvandlas till allmänt utrymme för barnen att hänga i. Jag tänker mig rätt tom golvyta, en madrass, lite kuddar, en bokhörna, kanske lego-lådan, papper och pennor. Jag tror att det här kan vara en bra lösning. Då får de som vill leka tillsammans, och de som vill vila eller vara hemma får göra det.

I kväll sa Ove att smoothien jag gjorde av avokado, färsk spenat, banan, naturell yoghurt, honung och chia frön var ”fräsch”. Samma kille var rädd för allt utom grillkorv, kött och potatis när vi gifte oss. I’m just sayin’.

I går visade Ove filmen om Jesus för 48:de gången. Han siktar på 100 innan vi åker härifrån. Och så gläds vi dessutom över att en av konsulterna godkänt en av böckerna i NT så den i princip kan räknas som klar! Det betyder att 8 böcker i NT återstår att konsultcheckas och av dem är två nästan klara, en under arbete och en påbörjas riktigt snart. Hurra!

I dag, när jag handlat färdigt av grönsaksförsäljaren, lägger han med en påse med tre små citroner samt en färsk ingefära bara för att han hör hur jag hostar och rosslar och vill kurera mig. Underbart!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

