Pole, pole. Sakta, sakta.

Vi lever ju rätt konstigt den här veckan. Ove har till exempel vikarierat mig som lärare åt våra egna barn. Det lär väl aldrig hända utanför vårt liv här. Idag drog Ove förmiddagen och jag resten av dagen, för att testa. Det gick hyfsat, och jag är nöjd över att tillfriskna även om det sker långsamt och sakta, sakta och jag fortfarande har fruktansvärda hostattacker och snyter mig en gång i kvaren.

– Uko tayari? undrade prästen Silas i ett sms och undrade om Ove var redo för någon filmvisning ikväll, och med två timmars förvarning började Ove förbereda sig. Det blev tidig middag tillsammans innan han åkte iväg, sedan gick Vincent och jag (och kameran) en sväng runt kvarteret i solnedgången. Maralal är vackrast i skymningen. Vincent är vackrast jämt.

DSCN8041

DSCN8024

De är ju så arma fina, de här våra tre. Och en kväll när man är själv med hela kvällsrumban och dessutom vissen och snorig så kan man ju lika gärna slappna av och njuta av det hela.

– Ni får borsta tänderna själva ikväll, meddelade jag åt Alfons och Oliver. Sedan meddelade Vincent att han ville somna i vår säng, på pappas plats, och då fick han det. Oliver kröp också ner under täcket och tänkte nästan somna innan han kom ihåg att han behövde dricka och samtidigt flyttade över till egen säng. Alfons låg i soffan och läste och läste och läste i en bok som blev mer och mer intressant. Jag kröp under två täcken och försökte få varma fötter.

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

