Seglivad sort

De fyra senaste dygnen har jag tillbringat vågrät i sängen. Vilat, läst, hostat, snorat, sovit, hängt på pinterest och läst igenom hela internet.

Jo.

På fyra dygn hinner man både tänka alla djupa, fina och nödvändiga tankar och dessutom alla onödiga.

På mitt fjärde dygn är jag nu i utkanten av de onödiga och har således snart tänkt slut alla tankar.

Här, ett värdelöst inlägg och livets onödigheter.

När jag kommer hem till Finland ska jag

1. Be Ove göra det här bordet.

NJKH 2

Bild från Pinterest (härifrån).

Jaha, och varför just ett sådant bord, kanske du undrar. Eller också inte. Hur som helst. Ett sådant bord för att det har lite utsvängda ben som många av de danska matbord jag tycker om har, och för att Ove har ett lager tjocka plankor i lager som vi kan använda. OCH för att det kommer att klia i alla Oves snickarmuskler när han kommer hem, och då är det bra att ha något att ta tag i direkt. Ett matbord, alltså.

2.Hitta skäl till att fortsätta gå omkring i midjehöga långa kjolar. För att det är så vackert och bekvämt.

NJKH 1

Bild från Pinterest (härifrån)

3. Köpa ett eller flera par snygga sneakers. Och en lite för stor trenchcoat.

NJKH 3

NJKH 4

Bilder från Pinterest (härifrån och härifrån).

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Seglivad sort

  1. Maria skriver:

    Snyggt köksbord!! Tycker hon som bara funderar på livets onödighetet nu just och känner sig som den ytligaste personen på jorden *smile*

Kommentera

