Så kan det gå!

– Spring uppför backen, förbi två träddungar, sväng höger och klättra över staket. Då du kommer ner till stora vägen, sväng höger och sedan höger igen, sa hon.

Det kan väl inte vara så svårt, tänkte jag, och studsade iväg. Uppför en backe, förbi träddungar, inga problem. Men något staket hittade jag inte att klättra över. Så jag sprang vidare och körde en egen runda.

Ha, ha. Hem hittade jag, till slut. Jag sprang nerför en brant, brant backe och uppför en brant, brant backe och hittade mig själv på den asfalterade stora vägen.

Det blev, eh, en lite längre runda. Men jag bongade en kameleont, pratade med trevliga bybor och beundrade landskapet.

Vackert så!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Så kan det gå!

  1. gunnelgustavsson skriver:

    Hörs som du sprang fel i Chesinendebackarna… så kan det gå.

Kommentera

