Vår höna

– Jag såg in i hönsburen och såg att hönan ni fick inte var en höna. Det är en tupp! säger hon som tillsammans med sin man och lillebror kommit för att hälsa på oss.

Vi gapskrattar. Senast igår (idag?) gick jag omkring i buren och sökte ägg.

Hur kan vi inte se att det är en tupp som spatserar där? Ja jag har inga bra svar. Alla tuppar jag sett här (och identifierat, ska väl tilläggas) har sett ut som tuppar. Den här är inte så där uttalat tuppig.

Så vi har en tupp. Vi trodde vi hade en gammal höna som slutat värpa. Det visade sig att vi har en ung tupp som ännu inte börjat gala. Imorgon får vi en höna. Ove tänker hönsfarm. Jag tänker ägg och gå-bort-presenter.

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

