Nyheter

Det stank något alldeles förfärligt utanför skolan när jag gick dit i morse. Sen härledde jag stanken till ett kadaver alldeles utanför skolbyggnaden. Bara skelettet och lite pälstofsar kvar. Uppätet och ruttet.

Nu frågar man ju sig:

– Vilket djur har släpat dit kadavret i natt och haft kalas? (Här är mina förslag: hyena  – det föreslog ngoto Saruni, eller kanske en hund.)

– Vad var det för djur? (Troligen ett lamm, men vet inte säkert)

– Varför vår gård?

Det här är ett mysterium.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized, Vardag. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nyheter

  1. Marianne Asplund skriver:

    Ojdå, så skumt 👀

Kommentera

