Det här med aprilskämt

– Mamma, vakna! Pappa har dukat fram frukost till dig, säger han och kryper nära mig. Jag slumrar visst till lite, och blir väckt igen.

– Så där, det var bättre, säger han när jag (äntligen) kommer ur sängen och går mot vardagsrummet.

APRIL, APRIL! Och som de skrattar. Ingen frukost framdukad, men en lurad mamma.

Så kommer Vincents kompis Arvid över.

– Det ääl våål pappas födelsedaag idag, säger han lite småfinurligt till Vincent.

Som inte alls förstår.

– Fick han någla plesentäl? frågar Vincent.

– Jo, säger Arvid. Men Vincent kommer inte ihåg att det är första april, och kanske minns inte Arvid riktigt i vilket skede man skulle säga april, april, för det kommer inte något avslut. Jag steppar in och hjälper till.

Och så har det fortsatt. Hela, hela dagen. Är det första april så är det.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized, Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Det här med aprilskämt

  1. Marianne Asplund skriver:

    Ljuvligt 🙂

Kommentera

