Andra slags mänskor

Det finns ju rationella mänskor. Mänskor som tänker logiskt, inte guppar omkring i känslohav utan följer någon slags röd tråd. Och så finns det mänskor som… jag. Jag tror att jag gått igenom rätt stora delar av  känsloregistret bara idag. Missförstå mig inte, jag tycker om att känna. Men det kan också vara rätt utmattande när pendeln svänger snabbt.

Jag gläder mig i alla fall åt att vi har det jättebra i skolan just nu. Jag är motiverad och vi har ett bra samspel. Just nu läser jag bland annat C.S. Lewis barnböcker om Narnia inför en större temahelhet om texter, läsning och skrivning som vi ska ha snart. Det blir jätteroligt! Och så var det känslan av tacksamhet som kom när jag låg nära Vincent vid nattningen. Tacksamhet över min familj. Över att jag har Ove och pojkarna. Över att vi fungerar, över de där stunderna när vi bygger upp varandra, över att jag har mänskor som väljer mig. Men jag har också hunnit känna en hel del annat.

Andra mänskor är så fascinerande. Skulle det inte vara spännande att få leva en annan mänskas liv en dag?

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

