Varmt och dammigt

Vädret har ändrat här. Januari och februari var hyfsat svala, jag använde till och med en extra filt ibland om nätterna. Nu har regnen dragit förbi (fast det kom faktiskt en skur igår) och det är varmt. Jag låter fönster stå upp och hoppas på lite korsdrag, ute kan man inte sitta just nu. I alla fall inte i solen.

Och med hettan kommer dammet. När det regnar binds sanden och dammet ganska bra, men nu känner vi av det. Det är överallt, och jag frågar Alfons och Oliver om de vill förtjäna lite extra skärmtid genom att tömma bokhyllorna i deras rum och torka av allt damm.

Ngoto Saruni, vår hemhjälp och goda vän, går ofta över våra golv. Ändå ser det ut så här när jag sopar vardagsrummet lite grundligare nu på lördagsmorgonen (fast då drog jag också ut skohyllan och sopade bakom den, det händer (aldrig?) inte så ofta):

DSCN7379

Varmt och dammigt. Så pass att man helst stannar inne.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

