Veckans vy

Ibland vet man inte var världen börjar eller slutar. Ibland är det bara hisnande vyer. Ibland hittar jag makalösa foton i Oves telefon. Han är ju den av oss som åker runt i nejden och visar filmen om Jesus och får se alla vackra platser.

Det här fotot får mig att tystna.

Poro

Foto: Ove Gädda

Ungefär 27 km norr om Maralal finns den här dalen, eller stupet eller vad man nu ska kalla det.

Poro 2

Foto: Ove Gädda

Bergskammar efter bergskammar efter bergskammar. Vad finns månne där ute?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Vardag, Veckans vy. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Veckans vy

  1. CAISA K. skriver:

    Wow allt är så annorlunda. Så mäktiga vyer!

    Jag är bara så nyfiken på omgivningarna där omkring. På er gård, er närmiljö, byn, och utanför byn. Nyfiken på växtligheten, blommorna, djurlivet. Tänk att ni är där och får uppleva allt.

    Och du visar ju och har ju visat bilder, men ändå tycker jag det är så roligt att följa med, och för mig är det som nytt varje gång. Inlägget där du var på förmiddagspromenad fick mig också att inse att det kanske inte är så bara att fota överallt. Men det är intressant, och jag tar gärna del av fler veckovyer.

    Varma hälsningar till er alla.
    Kram.

  2. Linda skriver:

    Otroligt vilka vackra vyer!! Det var otroligt intressant att höra på då dina föräldrar berättade och visade bilder från/om resan. Kändes som om vi var med er på ett litet (litet) hörn. 🙂
    Ha nu en fin dag, trots att jag läste att ni har det lite väl hett. Här har vi strålande sol och minus 9, riktigt vintervackert.

Kommentera

