Veckans skiss(er)

Vincent lekte nära mig. Det var de ”snälla” legogubbarna mot de ”dumma” och om jag kanske kunde vara de ”dumma”? Så jag körde några varv med legobilen, försökte fånga de ”snälla” och skissade lite mellan varven. Plötsligt låg Vincent i en vinkel där spännande linjer i hans ena axel framträdde så tydligt. Jag bad honom ligga stilla, och skissade snabbt, snabbt, snabbt. Grundlinjerna drog jag på kanske 30 sekunder, en minut? Jag är stolt över den här skissen, för den är helt och hållet min egen. Jag märker att mina ögon börjar bryta ner det jag ser runtom mig i spännpunkter och linjer.

DSCN7345

Fast jag började med den här, en skiss av en skiss som jag hittade på Pinterest. Ansikten är fortfarande det svåraste jag vet.

DSCN7351

Och så foten. Också skissad av en skiss från Pinterest. DSCN7348

Människan är en outtömlig skattkista med motiv.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Konst och kreativitet, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

