Glädje!

När livet är som vanligt och jag rör på mig som jag brukar göra – då glömmer jag bort hur bra jag mår av träning och motion. Men när en förkylning eller annat lägger käppar i hjulen och jag inte kan röra på mig som vanligt – då märker jag DIREKT hur annorlunda livet är utan den glädje som motion och rörelse ger. När jag rör på mig regelbundet så sover jag så otroligt bra. Jag sover djupt och jag vaknar sällan till. Jag har inte ont i ryggen överhuvudtaget. Inga spända axlar, ingen värk.

Jag tänker ibland på de mänskor som befinner sig i en situation där rörelseförmågan sjunker eller saknas helt, och blir så tacksam och glöd över att just nu ha en frisk och stark kropp som orkar, som kan.

P.S Står på väntelistan för en plats i ett halvmaraton i juni. Jodå, terrängloppet som ordnas i ett naturskyddsområde. Bland vilda djur och helikoptrar som håller koll. Vet inte om jag ska hoppas eller inte hoppas på en plats.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Hälsa och träning, Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

