Utdrag ur en mammas vardag (det är tillåtet att skratta)

– Jag ska sätta mig ner först, DIN FETRUMPA! säger fyraåringen lite roat men med eftertryck när vi badar bastu han och jag.

——-

– Jag är så glad för att du finns, säger jag till en av de äldre.

– Jag är så glad för att du finns. Annars skulle vi bara få drömtårta som kaka. Pappa kan inte baka något annat, svarar han.

——-

– Kan jag få en kram? frågar jag av den yngste. Jag motiverar mitt ökade krambehov med att jag inte fått några av pappa eftersom han varit bort några dagar.

– Men pappa gav en till mig och den ger jag till dig, säger han och kramar.

—–

Det blir ju inte tråkigt. Det blir det ju inte.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Vardag. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Utdrag ur en mammas vardag (det är tillåtet att skratta)

  1. Marianne Asplund skriver:

    ”Fetrumpa”. Underbart :))

Kommentera

