Klockan åtta

Jag flyter någonstans i landskapet mellan sömn och vakenhet när telefonen ringer. Klockan åtta. Det är Ove. God morgon, god morgon. Han har fått äta plättar och är överlycklig.

Klockan är åtta och det jag hör är tre barn leka harmoniskt tillsammans i lekrummet. Ljuden av de tre tillsammans är rosafärgad bomull.

Klockan är åtta och jag stiger upp utan att ha sagt ett endaste ord till någon förutom till honom som redan ätit plättar. Jag kokar gröt och ”äh, det är lördag” så jag gör fattiga riddare också. Och skär upp ett par färska frukter.

Och småningom är vi igång och allt ökar i tempo. Kattungen ska matas, och vem ska få hålla den och när och ska vi leka med lego?

Men att få börja som vi började, med rosafärgade bomullsljud och någon som ätit plättar och har oförskämt gott morgonhumör, det är nåd och kärlek och himmelsk omsorg.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

