Dit for han

Hejdå, sa vi, precis som om det vore vanligt att tillbringa en vecka åtskilda. Det är det inte. Vanligt alltså. Har kanske aldrig hänt sedan vi gifte oss. En helg, jo. Någon natt här och där, visst. Men en hel vecka? Näe, det kändes konstigt det där hejdået.

DSCN7309

Fast jag är glad åt orsaken till att han ska vara borta så länge. Han åkte iväg med vår projektledare David och översättaren Wilfred till områden som nu ska få ta del av det översatta bibelmaterialet. De ska community checka översatt material, dvs. läsa upp översatta delar av Bibeln åt mänskor som kanske inte tidigare har kommit i kontakt med Bibeln, för att se att översättningen verkligen förstås av de mänskor som den ska nå. Dessutom ska de visa Jesusfilmen och träffa pastorer! Det är viktigt att också satsa på att få ut materialet som översätts. Det gör ju ingen större nytta om det inte kommer ut till det folk som behöver det!

Vi på hemmaplan ska ägna oss åt att mata liten kattunge med medicinspruta, äta god mat, ta det rätt lugnt, träna lite och bara vara. Och förmodligen sakna den man vi kallar för make och pappa.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Dit for han

  1. Marianne Asplund skriver:

    Det är t.ex. nu (också) jag önskar att vi bodde närmare varandra. Då kunde jag komma ut och dricka kaffe med dig. Och ta hand om barnen så att du skulle få jogga och skissa och sånt.

  2. Annika skriver:

    Jag förstår så väl! Min man far imorgon på arbetsresa och borta en vecka och han är också alltid hemma. Men jag har trots allt väninnor och egna föräldrar + syskon nära..

Kommentera

