Unikt

Det här är en unik dag. Det är ju i och för sig alla dagar, men den här är lite extra annorlunda.

Jag har fyllt i en ansökan till Språkbadsskolan i Finland åt Vincent. Här finns så många märkligheter som jag har svårt att smälta. Vincent, skola? Excuse me, men han är faktiskt nästan nyfödd. Eller? Igår hjälpte han mig att vika lakan. Not so nyfödd anymore kanske. Förutom det konstiga i att det faktiskt kommer en tid när han ska börja skola, så känns det minst lika konstigt att det kommer att ske i Finland.

Men före jag fyllde i den där blanketten så introducerade jag en samburukvinna i konsten att bada bastu. Det känns roligt att ibland vara den som bjuder på nya kulturella upplevelser. Allra oftast är det ju andra som får lära oss allt möjligt.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

