På förmiddagspromenad, häng med!

Jag har ju nästan aldrig med mig kameran när jag är ute på promenader eller länkar. Den är så stor och otymplig och drar till sig ännu mera uppmärksamhet. Men idag fick den hänga på! Och ni med!

På väg ut genom porten träffar jag Fransesca, en f.d kollega som tidigare jobbat inom bibelöversättningsprojektet. Jag har besökt hennes hem, och Alfons har lekt med hennes pojke. Den här kvinnan är en kämpe, och jag tycker så mycket om henne! Vi står och pratar en stund om allt möjligt. Sen säger vi kwa heri och går åt varsitt håll.

DSCN7232

Jag går ut genom porten, och svänger till vänster.

DSCN7233

Småningom passerar jag den lilla kvarnen. Hit får folk föra majs och mala det till mjöl. Fast nu är den stängd, tydligen.

DSCN7236

Jag traskar vidare, och går förbi ett gäng arbetare som bygger om en bro. Jag försöker teckna och fråga om det är okej med ett foto. En visar tummen upp, så jag vågar rikta kameran mot dem. Men den där killen nere i vattnet hinkar vatten mot mig, så jag går vidare.

DSCN7245

Hit upp ska jag. När man når toppen ser man att backen fortsätter minst lika långt till åt vänster. Men den branta stigningen är värd all möda. Utsikten som möter en där uppe, obeskrivlig.

DSCN7252

Hit upp. Man kan fortsätta hur långt som helst, men jag svänger om och går hemåt igen.

DSCN7261

En man, en pojke och en kossa går framför mig.

DSCN7268

Undrar hur det går med majsen? Det har regnat sporadiskt de senaste månaderna, och jag hoppas att det räcker för en god skörd.

DSCN7275

Nästan hemma stannar jag och fotar kaktusar. Mest med tanke på mamma som tyckte att kaktusarna här var så fina.

DSCN7283

Och så är jag snart hemma igen. Skön promenad.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Vardag, Veckans vy. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till På förmiddagspromenad, häng med!

  1. Marianne Asplund skriver:

    Tycker jättemycket om dina foton. Och nu vet jag exakt var du har promenerat. Jag undrar hur det går för dendär familjen halvvägs uppför backen till höger? Han som var så stolt över sin familj och sina odlingar.

  2. Mia A skriver:

    Tack för rundturen! Intressant och VACKERT! ❤

Kommentera

