Tillsammans

”Ett av den ondes allra mäktigaste vapen är att försöka isolera oss mänskor från varandra”, sa en gång en klok, äldre man åt mig. Visst, vi behöver alla möta ensamhet och den stillhet som bara finns i tystnaden, men det är så gott att få vara tillsammans. Möta saker tillsammans. Dela saker. Ha roligt. Krama om varandra. Prata, sjunga, leka.

DSCN7149

Jag har sett glädjen i barnens ögon när de fått bibeltävla med vuxna.

DSCN7210

Vi har skrattat åt lite roliga munderingar…

DSCN7224

…som behövdes vid ett besök på en ostfabrik. Efteråt fabriksbesöket blev det ostprovning och god lunch. (Jag är på babystadiet när det gäller ost: älskar halloumi, feta och milda, hårda ostar. Chevre, brie och blå mögelost? Neeeeee.)

Jag önskar jag kunde visa foton från eftermiddagens team building-övning som vi hade. Alf lät oss öva på samarbete och testade vår ingenjörskonst. Som tur var HADE vi en ingenjör i vår grupp.

Goda dagar, det har det varit.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Mission och kristen tro. Bokmärk permalänken.

Kommentera

