Mammor och barn

”Att bli mamma har förändrat mig på så många sätt”, säger kvinnor ibland. Jag är rätt säker på att jag själv någon gång yttrat just de orden.

Och ser man på: nu finns det fakta som pekar på att det faktiskt sker en förändring. Inte bara på en emotionell nivå, utan på cellnivå. Här är ett utdrag. Mer finns att läsa här.

So the next time you think of that special bond between a mother and child, know that it is not just based on emotional attachment but on an actual cellular level. Mothers are literally changed by their kids.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

