Fem kvinnor på min veranda.

Till slut är vi fem. Först kommer min samburuvän och hälsar på. Hon slår sig ner på utesoffan med sin lilla bebis. Jag sätter mig också ner. Snart kommer ngoto Saruni. Det dröjer inte länge innan Sylvie, fransyskan som jobbar på SHERP, går förbi och sätter sig ner en stund. Och så kommer Anna, som hör Sylvies röst och har ett ärende.

Så är vi fem. Fem kvinnor från tre länder som delar en liten stund den här onsdagseftermiddagen. Vi delar inga djupa saker, men det är ändå dyrbara minuter. Det är minuter tillsammans.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Fem kvinnor på min veranda.

  1. Marianne Asplund skriver:

    Det var säkert en fin stund. Och roligt för mig att jag nu känner dem alla, utom möjligen kvinnan med babyn. Gud välsigne er veranda 😃

Kommentera

